Zarządzanie komunikacją marketingową
INTEGRACJA | NOWE MEDIA | OUTSOURCING
Zarządzanie komunikacją marketingową
INTEGRACJA | NOWE MEDIA | OUTSOURCING
Zarządzanie komunikacją marketingową
INTEGRACJA | NOWE MEDIA | OUTSOURCING
Książka opublikowana w roku 2019 przez Wydawnictwo Poltext, zawiera teoretyczne i praktyczne ujęcie problematyki zarządzania komunikacją marketingową przedsiębiorstw, poparte wynikami badań ilościowych i jakościowych.
Na efekty komunikacji marketingowej istotny wpływ mają działania realizowane w kooperacji z agencjami oraz innymi firmami świadczącymi usługi marketingowe. Wraz ze wzrostem liczby podmiotów posługujących się zintegrowanymi kampaniami komunikacyjnymi coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doskonalenia metod zarządzania komunikacją marketingową.
Podjęte w książce rozważania mają na celu wskazanie rozwiązań organizacyjnych i sposobów postępowania, które umożliwiają przedsiębiorstwom skuteczne prowadzenie dialogu z otoczeniem rynkowym. Ich rezultatem jest propozycja modelu koncepcyjnego wspierającego proces wyboru metody zarządzania komunikacją marketingową.
RYSUNKI do pobrania
Zarządzanie komunikacją marketingową
Graficzna interpretacja znaczenia koordynacji i integracji działań
Koordynacja koncentruje się na działaniach i procesach, podczas gdy integracja skupia się raczej na wynikach, jakie przynoszą skoordynowane i scalone ze sobą działania.
Zintegrowana komunikacja marketingowa wśród narzędzi i działań marketingowych
Instrumenty i działania komunikacyjne w ujęciu teoretycznym umiejscawiane są zazwyczaj w nadrzędnej względem nich strukturze, jaką jest marketing mix.
Proces planowania i wdrażania kampanii IMC
Proces planowania i wdrażania kampanii IMC składa się z 7 etapów, które, powtarzane cyklicznie, zapewnić mają realizację założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej w wymiarze strategicznym.
Hierarchiczne umiejscowienie pojęć i terminów dotyczących zintegrowanej komunikacji marketingowych
Hierarchiczne ułożenie wymienionych pojęć i terminów wyraża możliwy stopień skomplikowania zarówno procesu planowania, jak i wdrażania komunikacji marketingowej.
Dualizm roli nadawcy w komunikacji marketingowej
Inicjatorem w procesie komunikacji jest przedsiębiorstwo, które współdzieli rolę nadawcy
z agencjami i innymi podwykonawcami zaangażowanymi w dostarczenie komunikatów
do odbiorców…
Uczestnicy procesu zintegrowanej komunikacji marketingowej
Przedsiębiorstwo posługujące się zintegrowaną komunikacją marketingową ma możliwość realizowania jej funkcji przy różnych proporcjach zaangażowania własnych pracowników oraz zespołów i zasobów, jakimi dysponują firmy świadczące usługi marketingowe.
Wpływ teorii naukowych na komunikację marketingową
Z przeglądu teorii naukowych wynika, że uzasadnione jest podejście do komunikacji marketingowej jako obszaru decyzyjnego o znaczeniu strategicznym dla przedsiębiorstwa, podlegającego odrębnemu zarządzaniu
Schemat relacji agencyjnej
Pomiędzy pryncypałem a agentem powstają relacje prowadzące do zawiązania kontraktu, w ramach którego agent realizuje na rzecz pryncypała usługi wymagające delegowania na niego uprawnień decyzyjnych.
Trójstronna relacja między działem marketingu, zaopatrzenia oraz dostawcą usług marketingowych
Występująca rozbieżność celów może prowadzić do konfliktów między działami, których konsekwencją jest wysuwanie sprzecznych oczekiwań względem firmy świadczącej usługi marketingowe
Organizacja komunikacji marketingowej z wykorzystaniem wewnętrznego działu
Nad integracją komunikacji i realizacją celów strategicznych czuwa menedżer, mający specyficzne uprawnienia oraz kompetencje.
Organizacja komunikacji marketingowej z wykorzystaniem outsourcingu
Alternatywnym sposobem organizacji komunikacji marketingowej jest skorzystanie z outsourcingu i powierzenie koordynacji komunikacji marketingowej zewnętrznej agencji.
Możliwe proporcje pomiędzy delegowanymi a pozostawionymi na wyłączność uprawnieniami
Dążąc do zwiększenia efektywności komunikacji marketingowej, przedsiębiorstwa poszukują optymalnej proporcji między zakresem własnego zaangażowania oraz korzystania z potencjału agencji
Skuteczność a efektywność komunikacji marketingowej
Efektywność i skuteczność komunikacji marketingowej to dwa aspekty analizy komunikacji, stanowiące podstawę do ostatecznego rozliczenia podjętych działań.
Różnice między skutecznością dostarczenia komunikatu a skutecznością komunikacji
Efektywność komunikacji marketingowej należy rozumieć jako stosunek efektów prowadzonej komunikacji do nakładów poniesionych na jej zaplanowanie i zrealizowanie.