Przygotowanie prezentacji pomysłu biznesowego

pitch deck

Jak przygotować prezentację pomysłu biznesowego, która przekona inwestora lub klienta? Które informacje i w jakiej kolejności zamieścić w prezentacji? Jak dobrać formę graficzną pitch decka?
Jak przygotować się do wystąpienia przed inwestorem lub klientem? Jeżeli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania to mogę Ci pomóc.

Pitch Deck

Każdy potrafi opowiedzieć CZYM się zajmuje. Ale nie każdy wie jak dobrać najlepsze argumenty do zaprezentowania, ułożyć je w spójną narrację i przedstawić w taki sposób, aby inwestor lub klient poczuł, że TEGO naprawdę potrzebuje. Pitch deck to kluczowe narzędzie dla pomysłodawcy, startupu czy wynalazcy. Pitch deck to za razem scenariusz, spójna opowieść i atrakcyjna prezentacja, która pomimo krótkiej formy zawiera wszystko co niezbędne i nie pozostawia wątpliwości.

Wysiłek włożony w opracowanie pitch decka jest jak realizacja programu treningowego. To inwestycja dzięki której Twoje wystąpienie będzie powodem do satysfakcji a nie źródłem stresu i niepewności. Za wysiłek włożony w przygotowanie pitch decka nagrodę odbierzesz w kluczowym momencie, stojąc na scenie rozmawiając z inwestorem czy podpisując umowę z klientem. Udana prezentacja to podstawa do zbudowania relacji z odbiorcą, dzięki której Twój biznes rozwinie się w szybkim tempie.

KOLEJNOŚĆ SLAJDÓW

Nie ma dwóch takich samych produktów, pomysłów biznesowych ani wystąpień. Ale są podobni odbiorcy Twojego przekazu. Niektórzy z nich wysłuchali już setek prezentacji, przeanalizowali wiele pitch decków. Prawie wszystkie wystąpienia ocenili negatywnie a większości nie byliby w stanie sobie przypomnieć. Mają swoje preferencje, zasady i oczekiwania, którym należy sprostać. A do tego Twój pitch musi być WYJĄTKOWY, żeby cel został osiągnięty. 

Doświadczenie w prowadzeniu prezentacji oraz zrozumienie czego oczekują i jak zareagują odbiorcy to twoje przewagi. Z tym, że nie musisz do wszystkiego dochodzić samodzielnie. Pułapka wiedzy i nieświadomość popełnianych błędów to problemy z który nie da się wyjść samodzielnie. Warto skorzystać z doświadczenia innych.

Mam za sobą setki przygotowanych pitch decków, prezentacji multimedialnych i wystąpień. Tysiące godzin własnych wystąpień publicznych na różnych scenach, Setki wystawionych ocen jako ekspert i wyrażonych opinii jako juror w konkursach startupowych, akademickich i naukowych. To część mojej pracy, która nigdy się nie znudzi, bo każda prezentacja jest nowym wyzwaniem. Jej składowe wbrew pozorom są podobne, lecz sposób ich skomponowania w spójną i atrakcyjną całość to wyzwanie któremu nie każdy sprosta.    

Praktyczne  opracowanie pitch decka Przygotowanie prezentacji i wystąpienia

krok 1

Pokaż co już masz

Zbierz informacje na temat twojego pomysłu biznesowego i wyzwania przed jakim masz stanąć? Przydatne będą dotychczasowe prezentacje (slajdy), krótkie opisy pomysłu lub produktu, informacje o inwestorze, kliencie, ekspertach lub innych odbiorcach Twojej prezentacji.

krok 2

Konsultacja online

Zarezerwuj termin konsultacji online. W trakcie spotkania pracujemy wspólnie na udostępnionej wersji pitchdecka lub układamy go od podstaw. Spotkania są krótkie, intensywne, oparte na konkretach. Zmiany wprowadzamy na bieżąco a sugestie zmian dostajesz w formie notatek.

krok 3

Próbna prezentacja

Najlepszy test dla pitch decka, prezentacji pomysłu biznesowego oraz pomysłodawcy, który je przedstawia. Spotkanie online w czasie rzeczywistym, ze stoperem, symulacją warunków docelowej prezentacji, feedback’iem oraz trudnymi pytaniami.

PITCH DECK DLA STARTUPU

 Elementy składowe prezentacji pomysłu biznesowego i części wystąpienia

intro pitch deck

INTRO

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. To jak rozpoczniesz prezentację zadecyduje czy odbiorcy wejdą w Twoją opowieść.

Problem

Ludzie nie potrzebują produktów ani innowacji. Mają problemy do rozwiązania i bolączki do zniwelowania. Potrafisz je wskazać i uzasadnić?

ROZWIĄZANIE

Szarą rzeczywistość z nierozwiązanymi problemami da się odmienić. Kolorowo zrobi się gdy znajdziemy skuteczne rozwiązanie problemu.

RYNEK

Wspaniałych pomysłów, których nigdy nie udało się wdrożyć było wiele. Potrafisz wykazać, że Twój sprosta realiom rynkowym?

produkt prezentacja pitch deck

Produkt

Wiesz o nim za dużo jak na możliwości percepcyjne odbiorców. Potrafisz skrótowo wykazać wartość dla klienta, funkcjonalność i innowacyjność?

pitch deck konkurencja

Konkurencja

Nawet jeżeli jej nie ma to nie pomijaj tego aspektu. Slajd z konkurencją może być świetnym uzupełnieniem opowieści o produkcie.

piktogram pitch deck linia czasu

timeline

Odbiorcy doceniają porządek chronologiczny. Kamienie milowe, pivoty, osiągnięcia oraz plany pokazane na osi czasu porządkują opowieść.

pitch deck model biznesowy

Model biznesowy

Pora na założenia biznesowe. Komu, jak i za ile zaoferujemy produkt? Jak pozyskamy klientów i ich lojalność? Krótko i konkretnie!

team pitch deck

Zespół

Najlepsze (prawie) na koniec pitchdecka. Członkowie zespołu, ich kompetencje i doświadczenia a przede wszystkim zgranie i kompletność.

finanse pitch deck

Finanse

Liczby mówią same za siebie? Pod warunkiem, że są oparte na rzeczywistych danych i zaprezentowane w sposób uporządkowany

praca nad pitch deckiem

 Jak zazwyczaj wygląda podział pracy nad prezentacją pomysłu biznesowego oraz przygotowaniem do wystąpienia

  • REDAGOWANIE TREŚCI
  • WYGLĄD PREZENTACJI
  • TESTOWANIE WYSTĄPIENIA

Nie oddawaj swojej prezentacji innym! Praca nad pitch deckiem jest okazją do rozwinięcia siebie i swojego projektu. Pewność siebie, wiarygodność i spójność przekazu to atrybuty, które umożliwią Ci zdobycie przychylność inwestorów i klientów. Możesz zamówić „gotowiec” pitch decka, ale jeżeli się w nim nie odnajdziesz to nie zrealizujesz celu.  Popracujmy wspólnie nad treścią i formą Twojej prezentacji a efekty będą obopólnie satysfakcjonujące. 

 Przygotowanie do wystąpienia

 Pitching – dowiesz się jak przeprowadzić publiczną prezentację przed inwestorem, ekspertami lub klientami

Sposób prezentacji może być równie ważny co sam pitch deck. Inwestorzy i eksperci nie zaufają przesłanemu plikowi pdf ani wyświetlonym slajdom. Dobre przygotowanie i pewność siebie foundera podczas prezentacji mają ogromne znaczenie w ocenie pomysłu biznesowego. Dobra prezentacja pomoże przekonać inwestorów do Twojego projektu i wcale nie musi wiązać się z paraliżującym stresem. 

Podczas konsultacji otrzymasz praktyczne porady dotyczące:

  • sposobów radzenia sobie z tremą,
  • doboru skutecznych socjotechnik ,
  • wykorzystania mowy ciała i innych aspektów komunikacji interpersonalnej,
  • modulacji, artykulacji i zwiększania wyrazistości mowy,
  • dostosowania tempa mówienia do treści przekazu,
  • eliminowania mankamentów i uchybień w Twoim wystąpieniu,
  • sposobów udzielania odpowiedzi na pytania ekspertów,
  • występowania na scenie oraz w formie zdalnej,
  • zachowania pewności siebie od początku do końca prezentacji.

Doświadczenie

zdobyte jako konsultant, mentor startupów, wykładowca, prelegent, juror oraz ekspert oceniający prezentacje pomysłów biznesowych

opracowanych pitch decków

zrealizowanych godzin konsultacji

publicznych wystąpień własnych

ocenionych wystąpień pomysłodawców

Wstępna konsultacja Pitch Decka – 30′

Całość dochodu z tej konsultacji przekazana zostanie na cel charytatywny – wybraną zbiórkę w serwisie siepomaga.pl

Nad prezentacją pracujemy podczas kilkudziesięciominutowych, spotkań online lub w ustalonej indywidualnie lokalizacji. Po pierwszym spotkaniu zadecydujesz czy i ile dodatkowych konsultacji potrzebujesz.

W ciągu 30 min. wstępnej konsultacji przeglądniemy i omówimy Twój pitch deck i cel jaki chcesz osiągnąć. Przekażę Ci konstruktywną opinię wraz z listą sugestii dotyczących optymalnego scenariusza prezentacji. Pomocne będzie jeżeli przed spotkaniem przygotujesz swoje dotychczasowe slajdy i inne materiały, które planujesz wykorzystać w prezentacji. Jeżeli jeszcze nie masz planu prezentacji to na spotkaniu skupimy się na jego przygotowaniu.

Po prostu wybierz dogodny dla siebie termin korzystając z terminarza poniżej i bierzmy się za robotę!

FAQ – konsultacja pitch decka

W jakiej formie odbywa się konsultacja?

Domyślnie jest to spotkanie online w Google Meets. Możliwa jest również zmiana platformy na Teams lub Zoom. Link do spotkania otrzymasz w mailu potwierdzjącym rezerwację terminu konsultacji. Możliwe jest także zorganizowanie prezentacji osobistej, zarezerwowanie sali do przetestowania wystąpienia,  przetestowanie sprzętu do prezentacji video, sprzętu nagłaśniającego, nagrywającego itp. Szczegóły do ustalenia podczas pierwszej konsultacji online.

Jak długo trwa konsultacja?

Ile zechcesz, ale najbardziej efektywne spotkania trwają od 60 do 90 minut.

Jak przygotować się do konsultacji?

Zbierz kluczowe informacje na temat twojego projektu lub produktu. Przydatne będą prezentacje multimedialne, zdjęcia, rendery, krótkie opisy. Jeżeli zbliża się termin Twojego wystąpienia to zbierz informacje na temat wydarzenia, warunków prezentacji, wymagań i ograniczeń jakie jej dotyczą. Jeżeli startujesz wkonkursie to przygotuj kryteria oceny.

Czy w spotkaniu może uczestniczyć więcej niż jedna osoba?

Tak. Jeżeli pracujesz w zespole to przyda się opinia jego członków.

Czy mogę nagrać spotkanie?

Tak, pod warunkiem, że nie zostanie publicznie udostępniony. Mogę to również zrobić za Ciebie i udostępnić nagrany materiał.

Ile spotkań potrzebuję żeby przygotować prezentację?

Od 1 do 3. W wyjątkowych przypadkach realizuję dodatkowe konsultacje, jeżeli np. potrzebna jest dodatkowa wersja prezentacji, dostosowanie scenariusza do limitu czasowego wystąpienia, przetestowanie wystąpienia w specyficznych warunkach.

Czy mogę odwołać lub zmienić termin konsultacji?

Tak, jednak nie później niż 24h przed wybranym pierwonie terminem.

Czy otrzymam rachunek lub fakturę za konsultację?

Tak. Po opłaceniu konsultacji i przekazaniu swoich danych otrzymasz fakturę VAT za usługę doradczą.

Czy mój pomysł pozostanie poufny?

Tak. Przed spotkaniem dotyczącym Twojego pomysłu i pitch decka możemy podpisać umowę o zachowaniu poufności (NDA). W tym celu skorzystaj z formularza kontaktu.

Grzegorz Hajduk podcast startup

wizerunek startupu

posłuchaj podcastu w którym rozmawiamy między innymi o pitch decku jako narzędziu wykorzystywanym do budowania wizerunku startupu  i przekonania inwestorów do naszego pomysłu biznesowego,

DOŚWIADCZENIE

współpraca ze startupami, szkolenia, tworzenie i ocena pitch decków

doświadczenie

współpraca ze startupami, szkolenia, tworzenie i ocena pitch decków

Senior business development consultant, ekspert ds. prezentacji biznesowych

Pomysłodawca i juror konkursu dla mówców organizowanego od 2012 roku na Uniwersytecie Rzeszowskim

logo platformy startowe pitch deck

Doradca startupów w zakresie wykorzystania badań rynkowych i opracowania prezentacji biznesowych

logo start in podkarpackie pitch deck

Ekspert, konsultant startupów ds. prezentacji pomysłów biznesowych

wab logo pitch deck

Ekspert, konsultant startupów ds. badań rynkowych i walidacji pomysłów biznesowych

Trener i konsultant podmiotów działających w przestrzeni Podkarpackiej Koalicji Startupów INUP
samsung inkubator logo pitch deck

Ekspert, prowadzący warsztaty z zakresu pitchingu, doradca startupów, konsultant ds. pitch decków

startup school logo pitch deck

Wykładowca Startup School, prowadzący warsztaty dla startupów z zakresu pitchingu

Trener, ekspert ds. budowania marki, doradca startupów biorących udział w programie akceleracyjnym IDEA Global

Mentor i doradca inkubowanych startupów oraz projektów. Przewodniczący kapituły w konkursach StartUp Mixer

Mentor i doradca firm skupionych w Podkarpackiej Przestrzeni Kreatywnej KWADRAT w Rzeszowie
Współzałożyciel i członek wspierający Uniwersyteckiego Centrum Cooworkingowego na Uniwersytecie Rzeszowskim

Pitch deck porządkuje Twoje myśli, wiedzę i zebrane informacje.
Pitch deck jest skróconym scenariuszem opowieści o biznesie.
Pitch deck ułatwia podjęcie decyzji inwestorowi i klientowi.

kontakt

Potrzebujesz więcej informacji lub masz wątpliwości dotyczące skorzystania z konsultacji dotyczącej prezentacji pomysłu biznesowego?